Seorang murid sekolah rendah mati dipukul gurunya kerana tak boleh baca

Seorang murid sekolah rendah mati dipukul gurunya kerana tak boleh baca - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Seorang murid sekolah rendah mati dipukul gurunya kerana tak boleh baca, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Seorang murid sekolah rendah mati dipukul gurunya kerana tak boleh baca
link : Seorang murid sekolah rendah mati dipukul gurunya kerana tak boleh baca

Baca juga


Seorang murid sekolah rendah mati dipukul gurunya kerana tak boleh baca

 31/1/17

 
hutterstock Ilustrasi

KENYA — Seorang murid sekolah di Kenya mati  setelah dipukul guru dan teman-temannya kerana dia belum boleh membaca.

Tragedi ini terjadi di SD Mukandamia, Solio, Nairobi, Kenya. ketika itu, seorang guru sedang mengajar ketika dia meminta murid-muridnya membaca bahan pelajaran.
Ketika itulah, dia mengetahui seorang murid berusia 10 tahun ternyata tak boleh membaca.

Anehnya, guru laki-laki ini malah meminta anak-anak muridnya memukul  murid tersebut.  Bahkan, sang guru juga ikut memukul.

"Guru itu memerintahkan teman sebangku murid itu mengajarinya membaca dan jika dia tak boleh membaca, guru itu memerintahkan agar murid itu dipukul," kata Mary Wanjiku, salah satu orangtua murid.

"Anak itu lalu memukul murid tersebut di bahagian belakangnya," kata Mary.

Usai dipukul , siswi itu menghadap guru besar dan meminta izin pulang kerana merasa tidak enak badan.

Di rumah, siswi itu mengeluh kepada neneknya kerana merasakan sakit di bahagian perut.
Murid itu kemudian dibawa ke rumah sakit. Di sana, dia muntah darah dan akhirnya meninggal dunia.

Insiden ini kemudian dilaporkan kepada polis  yang belum menangkap seorang pun suspek . Guru yang memerintahkan pemukulan dilaporkan melarikan diri dan bersembunyi. 
Sumber:KOMPAS.com


Demikianlah Artikel Seorang murid sekolah rendah mati dipukul gurunya kerana tak boleh baca

Sekianlah artikel Seorang murid sekolah rendah mati dipukul gurunya kerana tak boleh baca kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Seorang murid sekolah rendah mati dipukul gurunya kerana tak boleh baca dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2017/01/seorang-murid-sekolah-rendah-mati.html

Subscribe to receive free email updates: