Tentera Filipina serang militan sokong Daesh di Mindanao

Tentera Filipina serang militan sokong Daesh di Mindanao - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tentera Filipina serang militan sokong Daesh di Mindanao, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tentera Filipina serang militan sokong Daesh di Mindanao
link : Tentera Filipina serang militan sokong Daesh di Mindanao

Baca juga


Tentera Filipina serang militan sokong Daesh di Mindanao

ISNIN, 28 NOVEMBER 2016 @ 7:46 AM

TENTERA Filipina melancarkan serangan terhadap kedudukan militan di selatan Filipina. - AFP

BUTIQ, Filipina: Tentera Filipina melancarkan serangan terhadap kedudukan militan di selatan negara itu semalam ketika lebih ramai tentera dikerah menentang kumpulan terbabit yang melancarkan pengeboman di bandar kelahiran Presiden Rodrigo Duterte.

Tentera cuba mengusir anggota kumpulan Maute dari bangunan dewan bandar raya yang ditinggalkan dan kedudukan lain di Butiq, bandar terpencil di kepulauan Mindanao. Pertempuran tercetus kelmarin antara anggota Maute yang mendakwa setia kepada militan Daesh dan tentera.

 Jurucakap pasukan tentera, Brigadier Jeneral Restituto Padilla , berkata seramai 11 militan maut manakala lima lagi cedera. Katanya, mayat militan yang terkorban masih belum ditemui dan dua anggota tentera dilaporkan cedera. Sementara itu, media di sini melaporkan pihak tentera memperoleh gambar kumpulan Muate mengibarkan bendera hitam Daesh di bangunan yang diduduki mereka.

Katanya, mereka sendiri tidak dapat memastikan dengan lebih terperinci bagi mengesahkan perkara itu. Seorang lagi jurucakap tentera, Kolonel Edgard Arevalo, berkata tindakan itu sudah dijangka. "Mereka sudah lama mengaku taat setia kepada kumpulan pengganas asing. Ia masih sebahagian agenda Maute untuk menarik sokongan dan menggalakkan individu yang mempunyai pandangan sama menyokong ISIS," katanya dalam satu kenyataan, merujuk nama lain Daesh. - AFP

Selanjutnya di : http://ift.tt/2g5O10I


Demikianlah Artikel Tentera Filipina serang militan sokong Daesh di Mindanao

Sekianlah artikel Tentera Filipina serang militan sokong Daesh di Mindanao kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tentera Filipina serang militan sokong Daesh di Mindanao dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2016/11/tentera-filipina-serang-militan-sokong.html

Subscribe to receive free email updates: