SEKTOR SAWIT: MALAYSIA MAKIN KETINGGALAN... PEMIMPIN PH GADUH SESAMA SENDIRI

SEKTOR SAWIT: MALAYSIA MAKIN KETINGGALAN... PEMIMPIN PH GADUH SESAMA SENDIRI - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SEKTOR SAWIT: MALAYSIA MAKIN KETINGGALAN... PEMIMPIN PH GADUH SESAMA SENDIRI, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SEKTOR SAWIT: MALAYSIA MAKIN KETINGGALAN... PEMIMPIN PH GADUH SESAMA SENDIRI
link : SEKTOR SAWIT: MALAYSIA MAKIN KETINGGALAN... PEMIMPIN PH GADUH SESAMA SENDIRI

Baca juga


SEKTOR SAWIT: MALAYSIA MAKIN KETINGGALAN... PEMIMPIN PH GADUH SESAMA SENDIRI





Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Dr Najmil Faiz Mohamed Aris berkata, akibat kelancangan mulut Tun Dr. Mahathir yang menyentuh isu Jammu dan Kashmir menyebabkan negara kehilangan rakan dagang terbesar dan hari ini Malaysia semakin ketinggalan dengan Indonesia.




Jelas beliau, laporan dari Reuters mengatakan kerajaan Indonesia mengambil kesempatan daripada tindakan India yang mengurangkan import minyak sawit dari Malaysia.

“Senarionya… sektor sawit Malaysia semakin ketinggalan kerana diboikot India iaitu pembeli terbesar minyak sawit.




“Akibat kelancangan mulut Tun Dr. Mahathir yang menyentuh isu Jammu dan Kashmir menyebabkan negara kehilangan rakan dagang terbesar dan kita semakin ketinggalan dengan Indonesia,” katanya kepada UMNO Online.

Tambah Dr Najmil lagi, di saat pemimpin Pakatan Harapan (PH) bergaduh sesama sendiri, Indonesia dan India akan menggandakan dagangan dua hala sehingga AS$50 bilion (RM203 bilion) menjelang 2025.

“Inilah taraf pemimpin yang memerintah negara pada hari ini… amat memalukan.

“Elephant fight elephant, grass will suffer,” sindir beliau lagi.




Demikianlah Artikel SEKTOR SAWIT: MALAYSIA MAKIN KETINGGALAN... PEMIMPIN PH GADUH SESAMA SENDIRI

Sekianlah artikel SEKTOR SAWIT: MALAYSIA MAKIN KETINGGALAN... PEMIMPIN PH GADUH SESAMA SENDIRI kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SEKTOR SAWIT: MALAYSIA MAKIN KETINGGALAN... PEMIMPIN PH GADUH SESAMA SENDIRI dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2020/01/sektor-sawit-malaysia-makin-ketinggalan.html

Subscribe to receive free email updates: