MENTERI BESAR PAHANG LAWAT ULU TEMBELING

MENTERI BESAR PAHANG LAWAT ULU TEMBELING - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul MENTERI BESAR PAHANG LAWAT ULU TEMBELING, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : MENTERI BESAR PAHANG LAWAT ULU TEMBELING
link : MENTERI BESAR PAHANG LAWAT ULU TEMBELING

Baca juga


MENTERI BESAR PAHANG LAWAT ULU TEMBELING



YAB Dato` Sri Wan Rosdy Wan Ismail, Menteri Besar Pahang telah melawat perkampungan di kawasan paling terpinggir dipedalaman iaitu Ulu Tembeling dalam daerah Jerantut.

Turut mengiringi beliau dalam lawatan adalah beberapa orang Ahli Majlis mesyuarat Kerajaan Negeri, Dato` Hj Nazri Ngah, Dato` Mohamad Fakharuddn, Dato` Sri Johari, Dato` Aziz Kiram, Dato` Sri Ahmad Jaafar, En. Rahim Muda, Dato` Ahmad Nazlan Ahli Parlimen, Ustaz Mohd Zakwan ADUN Tahan serta pegawai-pegawai kerajaan juga pemimpin-pemimpin masyarakat dan UMNO bahagian Jerantut. 

Ini adalah dalam rangka Lawatan Kerja beliau selaku Menteri Besar Pahang ke daerah Jerantut dari 29 hingga 30 Januari ini dan merupakan lawatan kali pertama sejak menjawatan jawatan Menteri Besar.

Menteri Besar memulakan lawatannya dengan melawat Kg. Kuala Tahan, ia itu satu destinasi pelancongan yang terkenal sejak lama dulu.

Ketika ketibaannya, beliau disapa oleh beberapa orang pelancong asing yang juga turut teruja dengan ketibaan pemimpin utama negeri Pahang ini.

Menteri Besar sempat mendengar keluhan dan rintihan penduduk Kg. Kuala Tahan dalam satu sesi perjumpaan bersama penduduk setempat. Beliau juga diberikan kesempatan menyampaikan sepatah dua kata nasihat sebelum bersama-sama penduduk kampung menikmati minum pagi di restoran terapung di Kuala Tahan.

Dalam perjalanan ke Kg. Bantal, YAB Menteri Besar singgah di Kuala Pengau, Kg. Pagi berziarah dan bertanya khabar penduduk kampung kepada Tok Empat Kg. Pagi. Sempat juga singgah di Bukit Awan, satu lokasi pemandangan menarik perjalanan ke Ulu Tembeling.

Dari sini, kita dapat melihat pemandangan indah seluas mata memandang hutan hujan tropika tanah rendah tertua didunia yang dianggarkan bernilai 130 juta tahun. 

(Bersambung dibahagian 2)
#Pahang1st
#MajuTerusPahang 
#JihadMediaSosial 
#PahangKuMedia


Demikianlah Artikel MENTERI BESAR PAHANG LAWAT ULU TEMBELING

Sekianlah artikel MENTERI BESAR PAHANG LAWAT ULU TEMBELING kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel MENTERI BESAR PAHANG LAWAT ULU TEMBELING dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2020/01/menteri-besar-pahang-lawat-ulu-tembeling.html

Subscribe to receive free email updates: