SUDAH JANGKA PH TANGGUH PSP... BEGINILAH JIKA UTAMAKAN POLITIK POPULIS

SUDAH JANGKA PH TANGGUH PSP... BEGINILAH JIKA UTAMAKAN POLITIK POPULIS - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SUDAH JANGKA PH TANGGUH PSP... BEGINILAH JIKA UTAMAKAN POLITIK POPULIS, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SUDAH JANGKA PH TANGGUH PSP... BEGINILAH JIKA UTAMAKAN POLITIK POPULIS
link : SUDAH JANGKA PH TANGGUH PSP... BEGINILAH JIKA UTAMAKAN POLITIK POPULIS

Baca juga


SUDAH JANGKA PH TANGGUH PSP... BEGINILAH JIKA UTAMAKAN POLITIK POPULIS







Ketua Penerangan UMNO, Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah meminta kerajaan Pakatan Harapan (PH) untuk membuat kajian mendalam sebelum sesuatu perkara hendak diluluskan.

Beliau berkata demikian berikutan langkah PH memutuskan bahawa pelaksanaan Program Subsidi Petrol (PSP) yang sepatutnya bermula pada 1 Januari tahun depan akan ditangguhkan.

“PSP tangguh lagi. Namun kita sudah jangka, dan beginilah jika segala dasar atau polisi dibuat tanpa kajian mendalam dan lebih mengutamakan politik populis.




“Kerana itu saya minta Kerajaan PH terutama Menteri Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna buatlah kajian memdalam sebelum sesuatu perkara hendak dilakukan,” katanya dalam kenyataan pendek berkaitan isu tersebut di laman Facebooknya, semalam.

Kemudian tegasnya yang juga Ahli Parlimen Lenggong, jangan lupa bahawa rakyat dan kepentingan negara mesti diutamakan.

Dilaporkan, dalam satu kenyataan hari ini, Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Saifuddin Nasution Ismail berkata, pelaksanaan PSP tidak diteruskan sehingga satu masa yang akan diumumkan kemudian.

Alasannya adalah bagi memberi ruang untuk sesi penerangan dan penjelasan diteruskan dengan tujuan memberi kefahaman dan mempersiapkan rakyat menerima pelaksanaan program PSP ini dan juga bagi proses pendaftaran penerima daripada kelompok M40 yang akan dikendalikan oleh kementerian kewangan.




Demikianlah Artikel SUDAH JANGKA PH TANGGUH PSP... BEGINILAH JIKA UTAMAKAN POLITIK POPULIS

Sekianlah artikel SUDAH JANGKA PH TANGGUH PSP... BEGINILAH JIKA UTAMAKAN POLITIK POPULIS kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SUDAH JANGKA PH TANGGUH PSP... BEGINILAH JIKA UTAMAKAN POLITIK POPULIS dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2019/12/sudah-jangka-ph-tangguh-psp-beginilah.html

Subscribe to receive free email updates: