SYUKURI KEMERDEKAAN, AMANAH YANG PERLU DIPELIHARA - AHMAD ZAHID

SYUKURI KEMERDEKAAN, AMANAH YANG PERLU DIPELIHARA - AHMAD ZAHID - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SYUKURI KEMERDEKAAN, AMANAH YANG PERLU DIPELIHARA - AHMAD ZAHID, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SYUKURI KEMERDEKAAN, AMANAH YANG PERLU DIPELIHARA - AHMAD ZAHID
link : SYUKURI KEMERDEKAAN, AMANAH YANG PERLU DIPELIHARA - AHMAD ZAHID

Baca juga


SYUKURI KEMERDEKAAN, AMANAH YANG PERLU DIPELIHARA - AHMAD ZAHID





hari ini, 31 Ogos adalah tarikh kemerdekaan negara yang ke-62 setelah perjuangan kemerdekaan berjaya dilaksanakan secara aman pada tahun 1957.

Selaras itu, Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengajak agar kemerdekaan yang telah dikecapi sejak sekian lama ini disyukuri.

“Kemerdekaan yang dikecapi sejak 1957 adalah anugerah Ilahi yang sewajarnya disyukuri. Ia satu amanah yang perlu dipelihara dengan penuh kewaspadaan,” katanya yang juga Ahli Parlimen Bagan Datuk dalam kenyataan pendek menerusi Facebook beliau.

Malaysia yang dahulunya Tanah Melayu mendapat kemerdekaan daripada penjajahan British (1826-1957), yang diselang-seli dengan penjajahan oleh Jepun (1941-1942) dengan perjuangan berterusan oleh rakyat termasuklah UMNO.

Perjuangan UMNO menuntut kemerdekaan kemudiannya disertai MCA pada 1953 dan seterusnya MIC (1954) yang membentuk perikatan tiga kaum terbesar di Tanah Melayu. Gerakan ini menjadikan usaha menuntut kemerdekaan lebih lancar.




Demikianlah Artikel SYUKURI KEMERDEKAAN, AMANAH YANG PERLU DIPELIHARA - AHMAD ZAHID

Sekianlah artikel SYUKURI KEMERDEKAAN, AMANAH YANG PERLU DIPELIHARA - AHMAD ZAHID kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SYUKURI KEMERDEKAAN, AMANAH YANG PERLU DIPELIHARA - AHMAD ZAHID dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2019/08/syukuri-kemerdekaan-amanah-yang-perlu.html

Subscribe to receive free email updates: