[KUANTAN] KANAK-KANAK LITTLE CALIPHS KEMPADANG HAYATI SEMANGAT KEMERDEKAAN

[KUANTAN] KANAK-KANAK LITTLE CALIPHS KEMPADANG HAYATI SEMANGAT KEMERDEKAAN - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [KUANTAN] KANAK-KANAK LITTLE CALIPHS KEMPADANG HAYATI SEMANGAT KEMERDEKAAN, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [KUANTAN] KANAK-KANAK LITTLE CALIPHS KEMPADANG HAYATI SEMANGAT KEMERDEKAAN
link : [KUANTAN] KANAK-KANAK LITTLE CALIPHS KEMPADANG HAYATI SEMANGAT KEMERDEKAAN

Baca juga


[KUANTAN] KANAK-KANAK LITTLE CALIPHS KEMPADANG HAYATI SEMANGAT KEMERDEKAAN






Bagi menyemarakkan semangat cintakan negara, buat julung kalinya Tadika Muslim Kreatif (Little Caliphs Kempadang) di sini hari ini mengadakan Sambutan Hari Kemerdekaan Kali Ke-62.

Pengurusnya, Nurul Nabila Afifa Ab. Razak berkata, seramai 160 murid terlibat dengan mengayakan pakaian dan menyanyikan lagu-lagu patriotik pada program sambutan berkenaan.

Katanya, usaha tersebut bukan sahaja dapat mengumpulkan kanak-kanak berkenaan bagi menghayati bulan kemerdekaan namun secara tidak langsung menanamkan rasa cinta terhadap tanah air sejak kecil.

"Banyak aktiviti menarik yang mereka lakukan antaranya pertandingan mewarna dan pakaian patriotik kreatif.

"Mereka juga didedahkan dengan kerja secara berpasukan yang dapat mengeratkan hubungan antara pelajar tadika menjadi simbolik kepada pejuang-pejuang kemerdekaan terdahulu," katanya kepada Utusan Online hari ini.

Nurul Nabila berkata, generasi cilik berkenaan harus mempunyai ketahanan mental bagi menghadapi cabaran globalisasi yang semakin canggih.

“Mereka perlu melengkapkan diri dengan semangat patriotisme yang tinggi agar menjadi lebih kompetitif dan dinamik.

“Oleh itu, kanak-kanak ini harus memahami dan menghayati sejarah perjuangan negara bagi mencapai kemerdekaan serta menjamin keamanan dan kemakmuran negara,” katanya.




Demikianlah Artikel [KUANTAN] KANAK-KANAK LITTLE CALIPHS KEMPADANG HAYATI SEMANGAT KEMERDEKAAN

Sekianlah artikel [KUANTAN] KANAK-KANAK LITTLE CALIPHS KEMPADANG HAYATI SEMANGAT KEMERDEKAAN kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [KUANTAN] KANAK-KANAK LITTLE CALIPHS KEMPADANG HAYATI SEMANGAT KEMERDEKAAN dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2019/08/kuantan-kanak-kanak-little-caliphs.html

Subscribe to receive free email updates: