[Video Agong disambut selaku ketua negara baharu di Parlimen] Sultan Abdullah lafaz sumpah jawatan Agong ke-16.

[Video Agong disambut selaku ketua negara baharu di Parlimen] Sultan Abdullah lafaz sumpah jawatan Agong ke-16. - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [Video Agong disambut selaku ketua negara baharu di Parlimen] Sultan Abdullah lafaz sumpah jawatan Agong ke-16., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [Video Agong disambut selaku ketua negara baharu di Parlimen] Sultan Abdullah lafaz sumpah jawatan Agong ke-16.
link : [Video Agong disambut selaku ketua negara baharu di Parlimen] Sultan Abdullah lafaz sumpah jawatan Agong ke-16.

Baca juga


[Video Agong disambut selaku ketua negara baharu di Parlimen] Sultan Abdullah lafaz sumpah jawatan Agong ke-16.

Khamis, 31 Januari 2019


Sultan Pahang Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah hari ini melafaz sumpah memegang jawatan sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-16 dalam upacara penuh adat istiadat di Istana Negara, di Kuala Lumpur.
Turut melafaz sumpah memegang jawatan ialah Sultan Perak Sultan Nazrin Shah sebagai Timbalan Yang di-Pertuan Agong.
Baginda berdua dipilih oleh Raja-Raja Melayu pada Mesyuarat Majlis Raja-Raja ke-251 (Khas) di Istana Negara pada 24 Jan lepas, bagi tempoh lima tahun bermula hari ini.
Malaysia adalah sebuah daripada 43 negara di dunia yang mengamalkan sistem pemerintahan raja berperlembagaan dan satu-satunya negara yang mengamalkan sistem penggiliran dalam kalangan sembilan raja Melayu.
Sultan Abdullah menerima Kawalan Kehormatan Darjat oleh Batalion Pertama Rejimen Renjer Diraja terdiri daripada tiga pegawai dan 31 anggota yang diketuai Mej Mohd Azwan Ariff Mohd Azawi sebaik kenderaan diraja yang membawa Yang di-Pertuan Agong melintasi pasukan itu ketika menuju Anjung Utama, Istana Negara.
Serentak itu, Pancaragam Pusat Rejimen Renjer Diraja yang dianggotai seorang pegawai dan 33 anggota dipimpin Mej Abdul Aziz Abdullah memainkan lagu Negaraku.
Malaysiakini.



Demikianlah Artikel [Video Agong disambut selaku ketua negara baharu di Parlimen] Sultan Abdullah lafaz sumpah jawatan Agong ke-16.

Sekianlah artikel [Video Agong disambut selaku ketua negara baharu di Parlimen] Sultan Abdullah lafaz sumpah jawatan Agong ke-16. kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [Video Agong disambut selaku ketua negara baharu di Parlimen] Sultan Abdullah lafaz sumpah jawatan Agong ke-16. dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2019/01/video-agong-disambut-selaku-ketua.html

Subscribe to receive free email updates: