MH370: Pengerusi CAAM letak jawatan selepas laporan keluar

MH370: Pengerusi CAAM letak jawatan selepas laporan keluar - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul MH370: Pengerusi CAAM letak jawatan selepas laporan keluar, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : MH370: Pengerusi CAAM letak jawatan selepas laporan keluar
link : MH370: Pengerusi CAAM letak jawatan selepas laporan keluar

Baca juga


MH370: Pengerusi CAAM letak jawatan selepas laporan keluar

Sinar Harian
Pengarah CAAM letak jawatan
(Ubah saiz teks)
KUALA LUMPUR - [DIKEMASKINI] Datuk Seri Azharuddin Abdul Rahman melepaskan jawatan sebagai Pengerusi Lembaga Penerbangan Awam Malaysia (CAAM), hari ini.

Pengumuman itu disahkan Menteri Pengangkutan, Anthony Loke Siew Fook.
Azharuddin menyerahkan surat peletakan jawatan itu kepada Anthony pagi ini.
Menurut Anthony, tindakan itu dibuat susulan laporan terbaru MH370.
“Beliau didapati tidak bersalah atas apa-apa kesalahan.

“Namun, selepas laporan tersebut keluar, beliau mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan,” katanya pada sidang media di lobi Parlimen, hari ini.
Selain itu, Anthony turut menyentuh soal dapatan dalam laporan tersebut yang menyentuh operasi Pusat Kawalan Trafik Udara Kuala Lumpur di mana ia menyatakan pegawai bertugas tidak menepati prosedur operasi standard.

“Susulan itu, satu jawatankuasa siasatan dalaman akan dibentuk untuk mengenal pasti tindakan yang akan diambil terhadap pegawai yang bertanggungjawab,” kata beliau.

Menerusi surat Azharuddin itu tarikh letak jawatan itu berkuat kuasa 14 Ogos depan susulan hasil pasukan penyiasatan keselamatan MH370 mendapati wujud kepincangan prosedur operasi pusat kawalan trafik udara Kuala Lumpur pada 8 Mac 2014.



Demikianlah Artikel MH370: Pengerusi CAAM letak jawatan selepas laporan keluar

Sekianlah artikel MH370: Pengerusi CAAM letak jawatan selepas laporan keluar kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel MH370: Pengerusi CAAM letak jawatan selepas laporan keluar dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2018/07/mh370-pengerusi-caam-letak-jawatan.html

Subscribe to receive free email updates: