[Video IC biru, janji Dr M pada kaum India di Langkawi] 2 Profesor USM Kubang Kerian calon Pakatan Harapan.

[Video IC biru, janji Dr M pada kaum India di Langkawi] 2 Profesor USM Kubang Kerian calon Pakatan Harapan. - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [Video IC biru, janji Dr M pada kaum India di Langkawi] 2 Profesor USM Kubang Kerian calon Pakatan Harapan., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [Video IC biru, janji Dr M pada kaum India di Langkawi] 2 Profesor USM Kubang Kerian calon Pakatan Harapan.
link : [Video IC biru, janji Dr M pada kaum India di Langkawi] 2 Profesor USM Kubang Kerian calon Pakatan Harapan.

Baca juga


[Video IC biru, janji Dr M pada kaum India di Langkawi] 2 Profesor USM Kubang Kerian calon Pakatan Harapan.

Isnin, 30 April 2018

2 Profesor USM Kubang Kerian calon Pakatan Harapan

Dua profesor USM, Dr Wan Ahmad Kamil dan Dr Abdul halim, kini menjadi calon PH di Kelantan.

Universiti Sains Malaysia Kubang Kerian tidak hanya terkenal sebagai universiti yang memiliki peralatan canggih dengan pakar-pakar perubatan yang berwibawa di rantau ASEAN, tetapi turut menghasilkan profesional tempatan bertahap pemimpin dan tokoh masyarakat dan negara.
Datuk Dr Abdul Halim Yusof, calon Pakatan Harapan bagi P.024 Parlimen Kubang Kerian ialah profesor madya bidang orthopedik, yang juga seorang tokoh masyarakat tempatan.
Dr Wan Ahmad Kamil Wan Abdullah, calon N.19 Demit pula ialah profesor bidang sains fizik dan perubatan nuklear yang telah berkhidmat selama 32 tahun di USM. Ini merupakan sejarah yang tersendiri untuk USM Kubang Kerian.
Dr Abdul Halim berkhidmat lebih 23 tahun sebagai pensyarah, profesor madya dan doktor pakar perunding ortopedik (subkepakaran pembedahan tulang belakang dan pemulihan spinal cord), di USM Kubang Kerian.
Beliau mempelopori perubatan dan pembedahan tulang belakang di HUSM. Malahan, beliau adalah antara pakar bedah tulang belakang pertama di Malaysia yang memulakan surgeri endoskopik.
Dr Abdul Halim amat dihormati oleh para pesakit, pelajar dan rakan sekerja bukan hanya kerana keilmuan dan kepakaran tetapi sikapnya yang peramah, amat berdedikasi dan komited serta teliti dalam merawat pesakit.
Sering mendapat jolokan ‘doktor yang memimpin’ beliau adalah Setiausaha Persatuan Endoskopi Tulang Belakang Dunia (World Endoscopic Spine Society (WESS) , 2012 – 2015, dan Presiden, Malaysia Spine Society, 2013 – 2015 dan Pengerusi Kelab Doktor Pakar Negeri Kelantan, 2009 – 2014.
MD.


Demikianlah Artikel [Video IC biru, janji Dr M pada kaum India di Langkawi] 2 Profesor USM Kubang Kerian calon Pakatan Harapan.

Sekianlah artikel [Video IC biru, janji Dr M pada kaum India di Langkawi] 2 Profesor USM Kubang Kerian calon Pakatan Harapan. kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [Video IC biru, janji Dr M pada kaum India di Langkawi] 2 Profesor USM Kubang Kerian calon Pakatan Harapan. dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2018/04/video-ic-biru-janji-dr-m-pada-kaum.html

Subscribe to receive free email updates: