[KUANTAN] MANGSA KEBAKARAN TERIMA BANTUAN BENCANA

[KUANTAN] MANGSA KEBAKARAN TERIMA BANTUAN BENCANA - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [KUANTAN] MANGSA KEBAKARAN TERIMA BANTUAN BENCANA, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [KUANTAN] MANGSA KEBAKARAN TERIMA BANTUAN BENCANA
link : [KUANTAN] MANGSA KEBAKARAN TERIMA BANTUAN BENCANA

Baca juga


[KUANTAN] MANGSA KEBAKARAN TERIMA BANTUAN BENCANA


Mangsa kebakaran terima bantuan bencana



Mangsa kebakaran di rumah pekerja kilang kayu Seng Peng di Gambang pada Disember lalu menerima bantuan bencana berjumlah RM1,000 untuk setiap keluarga.

Dalam kejadian itu, seramai 43 mangsa daripada 13 keluarga tinggal sehelai sepinggang.

Bagi Nor Hashimah Abdul Rahim, 31,berkata, selepas kejadian itu, dia sekeluarga terpaksa menginap di sebuah bilik di kantin kilang berkenaan.

Menurutnya, dia yang mengusahakan kantin itu tiga bulan lalu tinggal sementara di situ bersama suami, Mohd Asri Harun, 46, dan dua anak berusia 12 dan 11.

"Bagaimanapun, saya bersyukur kerana banyak pihak memberi bantuan walaupun kami belum mendapat rumah sewa yang lain.

"Saya mengucapkan terima kasih kepada kerajaan yang menghulurkan bantuan bencana ini," katanya ketika ditemui pada Majlis Penyampaian Bantuan Bencana oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) oleh Ahli Parlimen Paya Besar, Dato' Sri Abdul Manan Ismail.

Hadir sama, Ketua Pemuda Umno Paya Besar, Mohd Shahar Abdullah.

Bagi Juriah Johari, 50, pula, dia dan suami, Mohd Osman ,71, terpaksa berhenti kerja dan pulang ke kampung di Negeri Sembilan selepas kejadian itu.

Sementara itu, Abdul Manan berkata, bantuan bencana yang diberikan itu diharap dapat meringankan beban mangsa kebakaran.

Beliau berkata, kebanyakan mangsa sudah bekerja lebih 10 tahun di kilang kayu itu hilang tempat tinggal.

"Saya dimaklumkan ada mangsa terpaksa menumpang di rumah saudara selepas kejadian itu.

"Saya akan meneliti bantuan sewajarnya kepada mangsa yang terlibat," katanya.




Demikianlah Artikel [KUANTAN] MANGSA KEBAKARAN TERIMA BANTUAN BENCANA

Sekianlah artikel [KUANTAN] MANGSA KEBAKARAN TERIMA BANTUAN BENCANA kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [KUANTAN] MANGSA KEBAKARAN TERIMA BANTUAN BENCANA dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2018/01/kuantan-mangsa-kebakaran-terima-bantuan.html

Subscribe to receive free email updates: