[KUANTAN] POKOK HEMPAP DAPUR, WARGA EMAS TRAUMA

[KUANTAN] POKOK HEMPAP DAPUR, WARGA EMAS TRAUMA - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [KUANTAN] POKOK HEMPAP DAPUR, WARGA EMAS TRAUMA, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [KUANTAN] POKOK HEMPAP DAPUR, WARGA EMAS TRAUMA
link : [KUANTAN] POKOK HEMPAP DAPUR, WARGA EMAS TRAUMA

Baca juga


[KUANTAN] POKOK HEMPAP DAPUR, WARGA EMAS TRAUMA


Pokok hempap dapur, warga emas trauma


"Baru lima minit saya keluar dari dapur ke ruang tamu , kalau saya lambat, tak tahu apa yang jadi," demikian kata warga emas, Rawyhah Ibrahim, 63, apabila pokok ara hutan menghempap bahagian dapur rumahnya di Lorong 3 RRM Semambu.

Dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi semalam itu, pokok yang berusia puluhan tahun itu menghempap sebahagian ruang dapur dan bilik air rumah berkenaan.

Rawyhah berkata, dia sedang menghidangkan sarapan pagi untuk menantunya di ruang tamu sebelum terdengar bunyi kuat dari belakang rumah.

“Apabila saya ke dapur, saya lihat bumbung sudah pecah akibat dihempap pokok besar.

“Saya terdiam kerana terlalu takut sehingga menggigil, nasib baik saya tidak berada di dapur ketika itu,”katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.

Rawyhah tinggal di rumah itu bersama, anak bongsu , Norafaraliza Abdul Rafar, 29, dan menantu, Mohd Faiz Tamjis, 25.

Katanya, dia yang sudah tinggal di situ lebih 30 tahun lalu mengakui pernah membuat aduan mengenai pokok besar di Hutan Simpan Beserah berhampiran rumahnya.

“Memang makcik bimbang sebab pokok tersebut besar-besar. Kalau ribut dan angin kencang memang risau.

“Makcik rasa tak sedap hati sejak petang semalam lagi. Makcik bersyukur tiada orang yang cedera dalam kejadian pagi tadi,” katanya.

Menurutnya, pokok tersebut dipotong pasukan Bomba dan Penyelamat sebelum dibersihkan.

Sementara itu, jirannya, Hanafi Zakaria, 38, berkata, dia yang 16 tahun tinggal di situ turut bimbang bila kejadian itu berulang.

“Saya harap pihak berkuasa datang melihat keadaan di sini kerana insiden ini membimbangkan penduduk yang tinggal berhampiran hutan ini,” katanya.




Demikianlah Artikel [KUANTAN] POKOK HEMPAP DAPUR, WARGA EMAS TRAUMA

Sekianlah artikel [KUANTAN] POKOK HEMPAP DAPUR, WARGA EMAS TRAUMA kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [KUANTAN] POKOK HEMPAP DAPUR, WARGA EMAS TRAUMA dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2017/09/kuantan-pokok-hempap-dapur-warga-emas.html

Subscribe to receive free email updates: