DIDAKWA BESOK

DIDAKWA BESOK - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul DIDAKWA BESOK, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : DIDAKWA BESOK
link : DIDAKWA BESOK

Baca juga


DIDAKWA BESOK







Dua suspek bunuh Jong-nam didakwa esok
Siapa Siti Aisyah, siapa Thi Huong 
 
Dari kiri: Siti Aisyah dan Thi Huong.
 
SEPANG - Dua wanita warga asing yang direman bagi membantu siasatan kes pembunuhan Kim Jong-nam, abang kepada pemimpin Korea Utara, Kim Jong-un akan didakwa di Mahkamah Majistret Sepang, esok.

Perkara itu disahkan Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali selepas ditanya pemberita melalui aplikasi WhatsApp sebentar tadi.

Mohamed Apandi sebelum itu mengesahkan pihaknya telah menerima kertas siasatan berhubung kes tersebut semalam.


Berita Harian semalam melaporkan, siasatan yang dijalankan oleh polis dari Bahagian Siasatan Jenayah, Polis Kontinjen Selangor serta pegawai penyiasat dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sepang telah dihantar kepada Peguam Negara.

Antara perkara utama dalam kertas siasatan itu termasuk laporan Jabatan Kimia berhubung analisa ke atas cecair yang digunakan untuk membunuh Jong-nam.

"Laporan berkenaan yang dikeluarkan pada 24 Februari lalu menyatakan bahan kimia adalah Ethyl S-2-Diisopropylaminoethyl Methylphosphonothiolate atau Agen Saraf VX," menurut laporan tersebut.

Dua wanita berkenaan iaitu warga Vietnam, Doan Thi Huong, 29; dan warga Indonesia, Siti Aishah, 25, menjalani tempoh reman 14 hari selepas ditahan polis di KLIA 2 pada 15 Februari lalu.
Kedua-dua mereka disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.


Demikianlah Artikel DIDAKWA BESOK

Sekianlah artikel DIDAKWA BESOK kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel DIDAKWA BESOK dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2017/02/didakwa-besok.html

Subscribe to receive free email updates: