SAMBUT TAHUN BARU DENGAN OPS RODA

SAMBUT TAHUN BARU DENGAN OPS RODA - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SAMBUT TAHUN BARU DENGAN OPS RODA, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SAMBUT TAHUN BARU DENGAN OPS RODA
link : SAMBUT TAHUN BARU DENGAN OPS RODA

Baca juga


SAMBUT TAHUN BARU DENGAN OPS RODA

Ops Roda Khas: 399 saman dikeluarkan
Ops Roda Khas: 399 saman dikeluarkan
Sebanyak 399 saman dikeluarkan dalam Ops Roda Khas. 
 
KUALA LUMPUR – Jabatan Siasatan dan penguatkuasaan Trafik (JSPT) mengeluarkan 399 saman atas pelbagai kesalahan lalu lintas dalam Ops Roda Khas di ibu negara, malam tadi.

Operasi selama tiga jam bermula jam 11 malam ini melibatkan jalan-jalan raya utama di ibu negara iaitu Jalan Raja Laut, Jalan Bangsar dan Jalan Tunku Abdul Rahman.
Ketua JSPT Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Mohd Nadzri Hussain berkata, dalam operasi itu, seorang jurujual barang lusuh disyaki memiliki dadah jenis syabu dan air ketum berjaya ditahan.

Menurutnya, lelaki berusia lingkungan 20-an itu ditahan selepas menemui beberapa paket dadah dipercayai syabu dan air ketum di dalam kereta dipandunya.

“Selain itu, beberapa tangkapan turut dijalankan antaranya, empat lelaki tempatan berumur lingkungan 23 hingga 37 tahun atas kesalahan memandu di bawah pengaruh alkohol mengikut Seksyen 45A (1) Akta Pengakutan Jalan (APJ) 1987.

“Dua warga asing berusia 22 tahun masing-masing dari Myanmar dan Thailand turut berjaya diberkas selepas mendapati motosikal yang dinaiki mereka merupakan motosikal curi bersangkut laporan polis di Kajang,” katanya.
Dalam pada itu, pasangan remaja berusia 15 dan 16 tahun disyaki terlibat dalam aktiviti lumba haram juga telah ditahan dan disiasat di bawah Seksyen 42(1) APJ 1987.

Tambahnya, saman-saman yang dikeluarkan adalah atas pelbagai kesalahan jalan raya termasuk cukai jalan tamat tempoh, lesen tamat tempoh, tiada lesen memandu, mengubah suai nombor plat kenderaan dan lain lain kesalahan.



Demikianlah Artikel SAMBUT TAHUN BARU DENGAN OPS RODA

Sekianlah artikel SAMBUT TAHUN BARU DENGAN OPS RODA kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SAMBUT TAHUN BARU DENGAN OPS RODA dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2016/12/sambut-tahun-baru-dengan-ops-roda.html

Subscribe to receive free email updates: