TERKINI: 10 Murid SRJKC cedera bas rempuh Plaza Tol Ipoh Selatan

TERKINI: 10 Murid SRJKC cedera bas rempuh Plaza Tol Ipoh Selatan - Hallo sahabat Malay Post, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul TERKINI: 10 Murid SRJKC cedera bas rempuh Plaza Tol Ipoh Selatan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : TERKINI: 10 Murid SRJKC cedera bas rempuh Plaza Tol Ipoh Selatan
link : TERKINI: 10 Murid SRJKC cedera bas rempuh Plaza Tol Ipoh Selatan

Baca juga


TERKINI: 10 Murid SRJKC cedera bas rempuh Plaza Tol Ipoh Selatan


IPOH: Sekurang-kurangnya 10 murid Tahun Enam dan guru Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina (SRJKC) Jit Sin, Bukit Mertajam, cedera selepas bas persiaran yang dinaiki merempuh Plaza Tol Ipoh Selatan arah utara, sebentar tadi. 

Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang itu, bas membawa rombongan 33 murid dan empat guru itu dalam perjalanan pulang daripada lawatan di Cameron Highlands dan singgah ke Ipoh sebelum pulang ke Bukit Mertajam. 

Guru pengiring, Ng Kim Tee, berkata beliau yang duduk di belakang pemandu bas diberitahu oleh pemandu berkenaan bahawa brek bas tidak berfungsi. 

Katanya, beliau panik sebaik mengetahui perkara itu dan tidak sempat memberi sebarang arahan kepada murid. 

"Pemandu itu beritahu 'tak ada brek! tak ada brek!' dan kemudian bas kami naiki menggelungsur ke kanan sebelum merempuh tiang plaza tol. 

"Keadaan itu mengakibatkan beberapa murid dan guru terdorong ke depan dan terhentak ke cermin hadapan. 

"Lebih kurang lapan murid dan dua guru cedera akibat rempuhan itu," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian. 

Semua mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk menerima rawatan.


Demikianlah Artikel TERKINI: 10 Murid SRJKC cedera bas rempuh Plaza Tol Ipoh Selatan

Sekianlah artikel TERKINI: 10 Murid SRJKC cedera bas rempuh Plaza Tol Ipoh Selatan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel TERKINI: 10 Murid SRJKC cedera bas rempuh Plaza Tol Ipoh Selatan dengan alamat link http://malaypostt.blogspot.com/2016/11/terkini-10-murid-srjkc-cedera-bas.html

Subscribe to receive free email updates: